Kritiske samfundsborgere eller teknokratisk elite? Universiteternes samfundsfagsuddannelse i frø- og fugleperspektiv
Research output: Contribution to journal › Journal article › Communication
Standard
Kritiske samfundsborgere eller teknokratisk elite? Universiteternes samfundsfagsuddannelse i frø- og fugleperspektiv. / Berg-Sørensen, Anders.
In: POLIS: Tidsskrift for samfundsfagsdidaktik, Vol. 1, No. 1, 15.05.2020, p. 101-109.Research output: Contribution to journal › Journal article › Communication
Harvard
APA
Vancouver
Author
Bibtex
}
RIS
TY - JOUR
T1 - Kritiske samfundsborgere eller teknokratisk elite?
T2 - Universiteternes samfundsfagsuddannelse i frø- og fugleperspektiv
AU - Berg-Sørensen, Anders
PY - 2020/5/15
Y1 - 2020/5/15
N2 - Artiklen vil fokusere på bachelor- og kandidatuddannelsen i samfundsfag og først præsentere indsigter fra uddannelsesevalueringer og frafaldsundersøgelse. Dernæst vil den komme omkring en nylig reform af bachelor- og kandidatuddannelsen i samfundsfag og arbejdet med at skærpe uddannelsens faglige profil og identitet og samspil med praksis. Endelig vil den berøre det diverse arbejdsmarked for to-fags-kandidaterne i samfundsfag, for der eri dag ikke blot tale om en samfundsfagslæreruddannelsen, men også om en uddannelse rettet imod mange andre jobfunktioner, hvor formidling og anvendelse af samfundsvidenskabelig viden og metoder er omdrejningspunkt.
AB - Artiklen vil fokusere på bachelor- og kandidatuddannelsen i samfundsfag og først præsentere indsigter fra uddannelsesevalueringer og frafaldsundersøgelse. Dernæst vil den komme omkring en nylig reform af bachelor- og kandidatuddannelsen i samfundsfag og arbejdet med at skærpe uddannelsens faglige profil og identitet og samspil med praksis. Endelig vil den berøre det diverse arbejdsmarked for to-fags-kandidaterne i samfundsfag, for der eri dag ikke blot tale om en samfundsfagslæreruddannelsen, men også om en uddannelse rettet imod mange andre jobfunktioner, hvor formidling og anvendelse af samfundsvidenskabelig viden og metoder er omdrejningspunkt.
M3 - Tidsskriftartikel
VL - 1
SP - 101
EP - 109
JO - POLIS: Tidsskrift for samfundsfagsdidaktik
JF - POLIS: Tidsskrift for samfundsfagsdidaktik
IS - 1
ER -
ID: 247438792