Kritiske samfundsborgere eller teknokratisk elite? Universiteternes samfundsfagsuddannelse i frø- og fugleperspektiv

Research output: Contribution to journalJournal articleCommunication

Standard

Kritiske samfundsborgere eller teknokratisk elite? Universiteternes samfundsfagsuddannelse i frø- og fugleperspektiv. / Berg-Sørensen, Anders.

In: POLIS: Tidsskrift for samfundsfagsdidaktik, Vol. 1, No. 1, 15.05.2020, p. 101-109.

Research output: Contribution to journalJournal articleCommunication

Harvard

Berg-Sørensen, A 2020, 'Kritiske samfundsborgere eller teknokratisk elite? Universiteternes samfundsfagsuddannelse i frø- og fugleperspektiv', POLIS: Tidsskrift for samfundsfagsdidaktik, vol. 1, no. 1, pp. 101-109.

APA

Berg-Sørensen, A. (2020). Kritiske samfundsborgere eller teknokratisk elite? Universiteternes samfundsfagsuddannelse i frø- og fugleperspektiv. POLIS: Tidsskrift for samfundsfagsdidaktik, 1(1), 101-109.

Vancouver

Berg-Sørensen A. Kritiske samfundsborgere eller teknokratisk elite? Universiteternes samfundsfagsuddannelse i frø- og fugleperspektiv. POLIS: Tidsskrift for samfundsfagsdidaktik. 2020 May 15;1(1):101-109.

Author

Berg-Sørensen, Anders. / Kritiske samfundsborgere eller teknokratisk elite? Universiteternes samfundsfagsuddannelse i frø- og fugleperspektiv. In: POLIS: Tidsskrift for samfundsfagsdidaktik. 2020 ; Vol. 1, No. 1. pp. 101-109.

Bibtex

@article{ab892a950d84403eb2ee8698c0c1f147,
title = "Kritiske samfundsborgere eller teknokratisk elite?: Universiteternes samfundsfagsuddannelse i fr{\o}- og fugleperspektiv",
abstract = "Artiklen vil fokusere p{\aa} bachelor- og kandidatuddannelsen i samfundsfag og f{\o}rst pr{\ae}sentere indsigter fra uddannelsesevalueringer og frafaldsunders{\o}gelse. Dern{\ae}st vil den komme omkring en nylig reform af bachelor- og kandidatuddannelsen i samfundsfag og arbejdet med at sk{\ae}rpe uddannelsens faglige profil og identitet og samspil med praksis. Endelig vil den ber{\o}re det diverse arbejdsmarked for to-fags-kandidaterne i samfundsfag, for der eri dag ikke blot tale om en samfundsfagsl{\ae}reruddannelsen, men ogs{\aa} om en uddannelse rettet imod mange andre jobfunktioner, hvor formidling og anvendelse af samfundsvidenskabelig viden og metoder er omdrejningspunkt.",
author = "Anders Berg-S{\o}rensen",
year = "2020",
month = may,
day = "15",
language = "Dansk",
volume = "1",
pages = "101--109",
journal = "POLIS: Tidsskrift for samfundsfagsdidaktik",
publisher = "forlaget columbus",
number = "1",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - Kritiske samfundsborgere eller teknokratisk elite?

T2 - Universiteternes samfundsfagsuddannelse i frø- og fugleperspektiv

AU - Berg-Sørensen, Anders

PY - 2020/5/15

Y1 - 2020/5/15

N2 - Artiklen vil fokusere på bachelor- og kandidatuddannelsen i samfundsfag og først præsentere indsigter fra uddannelsesevalueringer og frafaldsundersøgelse. Dernæst vil den komme omkring en nylig reform af bachelor- og kandidatuddannelsen i samfundsfag og arbejdet med at skærpe uddannelsens faglige profil og identitet og samspil med praksis. Endelig vil den berøre det diverse arbejdsmarked for to-fags-kandidaterne i samfundsfag, for der eri dag ikke blot tale om en samfundsfagslæreruddannelsen, men også om en uddannelse rettet imod mange andre jobfunktioner, hvor formidling og anvendelse af samfundsvidenskabelig viden og metoder er omdrejningspunkt.

AB - Artiklen vil fokusere på bachelor- og kandidatuddannelsen i samfundsfag og først præsentere indsigter fra uddannelsesevalueringer og frafaldsundersøgelse. Dernæst vil den komme omkring en nylig reform af bachelor- og kandidatuddannelsen i samfundsfag og arbejdet med at skærpe uddannelsens faglige profil og identitet og samspil med praksis. Endelig vil den berøre det diverse arbejdsmarked for to-fags-kandidaterne i samfundsfag, for der eri dag ikke blot tale om en samfundsfagslæreruddannelsen, men også om en uddannelse rettet imod mange andre jobfunktioner, hvor formidling og anvendelse af samfundsvidenskabelig viden og metoder er omdrejningspunkt.

M3 - Tidsskriftartikel

VL - 1

SP - 101

EP - 109

JO - POLIS: Tidsskrift for samfundsfagsdidaktik

JF - POLIS: Tidsskrift for samfundsfagsdidaktik

IS - 1

ER -

ID: 247438792