Kritiske samfundsborgere eller teknokratisk elite? Universiteternes samfundsfagsuddannelse i frø- og fugleperspektiv

Research output: Contribution to journalJournal articleCommunication

Documents

  • Polis

    Final published version, 835 KB, PDF document

Artiklen vil fokusere på bachelor- og kandidatuddannelsen i samfundsfag og først præsentere indsigter fra uddannelsesevalueringer og frafaldsundersøgelse. Dernæst vil den komme omkring en nylig reform af bachelor- og kandidatuddannelsen i samfundsfag og arbejdet med at skærpe uddannelsens faglige profil og identitet og samspil med praksis. Endelig vil den berøre det diverse arbejdsmarked for to-fags-kandidaterne i samfundsfag, for der er
i dag ikke blot tale om en samfundsfagslæreruddannelsen, men også om en uddannelse rettet imod mange andre jobfunktioner, hvor formidling og anvendelse af samfundsvidenskabelig viden og metoder er omdrejningspunkt.
Original languageDanish
JournalPOLIS: Tidsskrift for samfundsfagsdidaktik
Volume1
Issue number1
Pages (from-to)101-109
Number of pages9
Publication statusPublished - 15 May 2020

Number of downloads are based on statistics from Google Scholar and www.ku.dk


No data available

ID: 247438792