Gør den kommunale kampagne en forskel?

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Standard

Gør den kommunale kampagne en forskel? / Hansen, Kasper Møller; Hoff, Jens Villiam.

KV09: Analyser af kommunalvalget 2009. ed. / Jørgen Elklit; Ulrik Kjær. Odense : Syddansk Universitetsforlag, 2013. p. 137-158 (University of Southern Denmark Studies in History and Social Sciences).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Harvard

Hansen, KM & Hoff, JV 2013, Gør den kommunale kampagne en forskel? in J Elklit & U Kjær (eds), KV09: Analyser af kommunalvalget 2009. Syddansk Universitetsforlag, Odense, University of Southern Denmark Studies in History and Social Sciences, pp. 137-158.

APA

Hansen, K. M., & Hoff, J. V. (2013). Gør den kommunale kampagne en forskel? In J. Elklit, & U. Kjær (Eds.), KV09: Analyser af kommunalvalget 2009 (pp. 137-158). Syddansk Universitetsforlag. University of Southern Denmark Studies in History and Social Sciences

Vancouver

Hansen KM, Hoff JV. Gør den kommunale kampagne en forskel? In Elklit J, Kjær U, editors, KV09: Analyser af kommunalvalget 2009. Odense: Syddansk Universitetsforlag. 2013. p. 137-158. (University of Southern Denmark Studies in History and Social Sciences).

Author

Hansen, Kasper Møller ; Hoff, Jens Villiam. / Gør den kommunale kampagne en forskel?. KV09: Analyser af kommunalvalget 2009. editor / Jørgen Elklit ; Ulrik Kjær. Odense : Syddansk Universitetsforlag, 2013. pp. 137-158 (University of Southern Denmark Studies in History and Social Sciences).

Bibtex

@inbook{01d835530a1c4cbbba49d05bbcd1554f,
title = "G{\o}r den kommunale kampagne en forskel?",
abstract = "Med udgangspunkt i et online survey rettet til de opstillede kandidater ved kommunalvalget 2009, viser kapitlet, at det stadig var de traditionelle kampagneredskaber, der dominerede valgkampen. Elektroniske kampagneredskaber som Facebook og Twitter bruges fortrinsvis af de yngre kandidater og bidrager p{\aa} den m{\aa}de til at udj{\ae}vne den fordel, som de etablerede kandidater har i forhold til de mindre etablerede. Forskellige af s{\aa}vel de traditionelle som de elektroniske kampagneredskaber har en positiv effekt p{\aa} andelen af personlige stemmer. Effekten er dog st{\o}rst i kampen om stemmerne internt i de enkelte partier, hvilket kan forventes at lede til en {\o}get personligg{\o}relse af valgkampagnerne i fremtiden. ",
keywords = "Det Samfundsvidenskabelige Fakultet, kampagneredskaber, personlige stemmer, partikonkurrence",
author = "Hansen, {Kasper M{\o}ller} and Hoff, {Jens Villiam}",
year = "2013",
language = "Dansk",
isbn = "9788776747268",
series = "University of Southern Denmark Studies in History and Social Sciences",
publisher = "Syddansk Universitetsforlag",
pages = "137--158",
editor = "J{\o}rgen Elklit and Kj{\ae}r, {Ulrik }",
booktitle = "KV09",

}

RIS

TY - CHAP

T1 - Gør den kommunale kampagne en forskel?

AU - Hansen, Kasper Møller

AU - Hoff, Jens Villiam

PY - 2013

Y1 - 2013

N2 - Med udgangspunkt i et online survey rettet til de opstillede kandidater ved kommunalvalget 2009, viser kapitlet, at det stadig var de traditionelle kampagneredskaber, der dominerede valgkampen. Elektroniske kampagneredskaber som Facebook og Twitter bruges fortrinsvis af de yngre kandidater og bidrager på den måde til at udjævne den fordel, som de etablerede kandidater har i forhold til de mindre etablerede. Forskellige af såvel de traditionelle som de elektroniske kampagneredskaber har en positiv effekt på andelen af personlige stemmer. Effekten er dog størst i kampen om stemmerne internt i de enkelte partier, hvilket kan forventes at lede til en øget personliggørelse af valgkampagnerne i fremtiden.

AB - Med udgangspunkt i et online survey rettet til de opstillede kandidater ved kommunalvalget 2009, viser kapitlet, at det stadig var de traditionelle kampagneredskaber, der dominerede valgkampen. Elektroniske kampagneredskaber som Facebook og Twitter bruges fortrinsvis af de yngre kandidater og bidrager på den måde til at udjævne den fordel, som de etablerede kandidater har i forhold til de mindre etablerede. Forskellige af såvel de traditionelle som de elektroniske kampagneredskaber har en positiv effekt på andelen af personlige stemmer. Effekten er dog størst i kampen om stemmerne internt i de enkelte partier, hvilket kan forventes at lede til en øget personliggørelse af valgkampagnerne i fremtiden.

KW - Det Samfundsvidenskabelige Fakultet

KW - kampagneredskaber

KW - personlige stemmer

KW - partikonkurrence

M3 - Bidrag til bog/antologi

SN - 9788776747268

T3 - University of Southern Denmark Studies in History and Social Sciences

SP - 137

EP - 158

BT - KV09

A2 - Elklit, Jørgen

A2 - Kjær, Ulrik

PB - Syddansk Universitetsforlag

CY - Odense

ER -

ID: 46240916