Opgave- og skrivevejledning i klynger: Håndbog for undervisere og vejledere på videregående uddannelser

Research output: Book/ReportBook

Standard

Opgave- og skrivevejledning i klynger : Håndbog for undervisere og vejledere på videregående uddannelser. / Jensen, Hanne Nexø.

Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2015. 128 p.

Research output: Book/ReportBook

Harvard

Jensen, HN 2015, Opgave- og skrivevejledning i klynger: Håndbog for undervisere og vejledere på videregående uddannelser. Samfundslitteratur, Frederiksberg.

APA

Jensen, H. N. (2015). Opgave- og skrivevejledning i klynger: Håndbog for undervisere og vejledere på videregående uddannelser. Samfundslitteratur.

Vancouver

Jensen HN. Opgave- og skrivevejledning i klynger: Håndbog for undervisere og vejledere på videregående uddannelser. Frederiksberg: Samfundslitteratur, 2015. 128 p.

Author

Jensen, Hanne Nexø. / Opgave- og skrivevejledning i klynger : Håndbog for undervisere og vejledere på videregående uddannelser. Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2015. 128 p.

Bibtex

@book{b0f3502619da465a99957acf9dda9c3b,
title = "Opgave- og skrivevejledning i klynger: H{\aa}ndbog for undervisere og vejledere p{\aa} videreg{\aa}ende uddannelser",
abstract = "Bogen er en guide til undervisere og vejledere, der er tovholdere for 2-40 studerende, som over en l{\ae}ngere periode skriver en st{\o}rre skriftlig opgave, s{\aa}som BA-projekt eller speciale. De 15 kapitler gennemg{\aa}r et undervisnings- og vejledningsforl{\o}b, hvor de studerende er aktive undervejs, og hvor alles opgave adresseres hver m{\o}degang. Progressionen f{\o}lger en opgaves tilblivelsesproces fra formulering af problemstilling til projektdesign, dataindsamling til udformning af de enkelte kapitler og etablering af en r{\o}d tr{\aa}d i opgaven. De enkelte gange best{\aa}r af en vekslen mellem korte opl{\ae}g og {\o}velser kombineret med, at de studerende giver og f{\aa}r feedback p{\aa} udkast i en klynge best{\aa}ende af 3-7 studerende. De centrale elementer i bogen er input til underviseren eller vejlederen, der styrker- rammes{\ae}tning af hele forl{\o}bet med klare spilleregler- tilrettel{\ae}ggelse af de enkelte gange, hvor alle studerendes opgave adresseres- en fremadskridende procesforst{\aa}else, der underst{\o}tter studerendes aktive l{\ae}ring Bogen indeholder konkrete eksempler p{\aa} skemaer, {\o}velser og tjeklister, der fremmer aktiv deltagelse og en procesforst{\aa}else, som bidrager til en systematisering af underviserens tidsforbrug og til at fremme studerendes l{\ae}ring. ",
keywords = "Det Samfundsvidenskabelige Fakultet, klyngevejledning, opgaveskrivning",
author = "Jensen, {Hanne Nex{\o}}",
year = "2015",
month = may,
day = "11",
language = "Dansk",
isbn = "9788759319833",
publisher = "Samfundslitteratur",

}

RIS

TY - BOOK

T1 - Opgave- og skrivevejledning i klynger

T2 - Håndbog for undervisere og vejledere på videregående uddannelser

AU - Jensen, Hanne Nexø

PY - 2015/5/11

Y1 - 2015/5/11

N2 - Bogen er en guide til undervisere og vejledere, der er tovholdere for 2-40 studerende, som over en længere periode skriver en større skriftlig opgave, såsom BA-projekt eller speciale. De 15 kapitler gennemgår et undervisnings- og vejledningsforløb, hvor de studerende er aktive undervejs, og hvor alles opgave adresseres hver mødegang. Progressionen følger en opgaves tilblivelsesproces fra formulering af problemstilling til projektdesign, dataindsamling til udformning af de enkelte kapitler og etablering af en rød tråd i opgaven. De enkelte gange består af en vekslen mellem korte oplæg og øvelser kombineret med, at de studerende giver og får feedback på udkast i en klynge bestående af 3-7 studerende. De centrale elementer i bogen er input til underviseren eller vejlederen, der styrker- rammesætning af hele forløbet med klare spilleregler- tilrettelæggelse af de enkelte gange, hvor alle studerendes opgave adresseres- en fremadskridende procesforståelse, der understøtter studerendes aktive læring Bogen indeholder konkrete eksempler på skemaer, øvelser og tjeklister, der fremmer aktiv deltagelse og en procesforståelse, som bidrager til en systematisering af underviserens tidsforbrug og til at fremme studerendes læring.

AB - Bogen er en guide til undervisere og vejledere, der er tovholdere for 2-40 studerende, som over en længere periode skriver en større skriftlig opgave, såsom BA-projekt eller speciale. De 15 kapitler gennemgår et undervisnings- og vejledningsforløb, hvor de studerende er aktive undervejs, og hvor alles opgave adresseres hver mødegang. Progressionen følger en opgaves tilblivelsesproces fra formulering af problemstilling til projektdesign, dataindsamling til udformning af de enkelte kapitler og etablering af en rød tråd i opgaven. De enkelte gange består af en vekslen mellem korte oplæg og øvelser kombineret med, at de studerende giver og får feedback på udkast i en klynge bestående af 3-7 studerende. De centrale elementer i bogen er input til underviseren eller vejlederen, der styrker- rammesætning af hele forløbet med klare spilleregler- tilrettelæggelse af de enkelte gange, hvor alle studerendes opgave adresseres- en fremadskridende procesforståelse, der understøtter studerendes aktive læring Bogen indeholder konkrete eksempler på skemaer, øvelser og tjeklister, der fremmer aktiv deltagelse og en procesforståelse, som bidrager til en systematisering af underviserens tidsforbrug og til at fremme studerendes læring.

KW - Det Samfundsvidenskabelige Fakultet

KW - klyngevejledning

KW - opgaveskrivning

M3 - Bog

SN - 9788759319833

BT - Opgave- og skrivevejledning i klynger

PB - Samfundslitteratur

CY - Frederiksberg

ER -

ID: 137056263